Medlemskap i Mangaföreningen

Att bli medlem i Örnsköldsviks Mangaförening är både enkelt och billigt. Föreningen har bestämt att hålla så låg medlemsavgift som möjligt så att alla kan vara med, oavsett deras ekonomi. Medlemsavgiften är 0:- för alla som vill bli medlemmar med fulla demokratiska rättigheter samt rösträtt på årsmötet. Denna avgift fastställdes under ett extra årsmöte för verksamhetsår 2018.

Du kan registrera ditt medlemskap för verksamhetsår 2018 på följande länkar:

Stödmedlemskap och hjältemedlemskap

Under 2014 så infördes det två nya nivåer av medlemskap, stödmedlemskap samt hjältemedlemskap. Det har inte skett några förändringar vad gäller dessa typer av medlemskap från 2014 och framåt. För att bli stödmedlem respektive hjältemedlem, så betalar man för nuvarande 150 kr för stödmedlemskap och 550:- för Hjältemedlemskap. Vid frågor så går det att skicka iväg ett mail till styrelsen@orncon.net så kommer vi att svara på det inom en snar framtid.

Vad är det för skillnad mellan ett fullt medlemskap och stöd- respektive hjältemedlemskap?

Ett vanligt medlemskap ger dig rätt att delta på alla aktiviteter som föreningen anordnar, handla i vår kiosk, bli vald till något förtroendeuppdrag och rösta på årsmöten. Du får dock ingen rabatt på utvalda produkter i kiosken.

Stödmedlemskapen riktar sig främst till personer över 25 år. Detta för att föreningen inte får några bidrag för medlemmar äldre än 25. Som stödmedlem har du inte rätt att rösta på årsmöten eller bli invald i styrelsen. Den enda förtroendeposten man som stödmedlem kan bli vald till, är revisor, då det ej krävs medlemskap i föreningen för att sitta som revisor.

Hjältemedlemskap har även sina egna förmåner, som vanliga medlemmar inte får ta del av. Det kan exempelvis vara rabatter i kiosken.

Det ska även nämnas att kraven på registrerade uppgifter för ett stöd- eller hjältemedlemskap inte är lika hårda som för ett normalt medlemskap. Som stöd- eller hjältemedlem behöver du inte registrera ditt personnummer t.ex, vilket du måste som vanlig medlem. Stöd- och Hjältemedlemskapen kan passa den som inte vill engagera sig så mycket i föreningsarbetet, men ändå vill ta del av aktiviteter. De kan även passa den som kanske bara vill stödja ÖMF ekonomiskt, som föräldrar till exempel.