Nästet

kartong logotyp utanför vår föreningslokal nästet

Mangaföreningens lokal Nästet befinner sig i Centrala Ö-vik och erbjuder 100 kvadratmeter nörderi. Lokalen är dels tänkt att vara en privat ungdomsgård för föreningens medlemmar och dels ett utrymme för föreningens aktiviteter. Exakt vad som händer varierar från månad till månad och för att hålla dig uppdaterad om det senaste kan du läsa här till höger på våran hemsida där vi har våran kalender.

Pyssel och konferensrummet

Det näst största rummet i föreningslokalen är vårat pyssel och konferensrum som har stolar och bordsyta för över 14 personer.  Där kan man hänga, delta i studiecirklar, teckna eller göra något annat roligt tillsammans. Vi har även en hylla fullproppad med papper och pennor i olika slag.

Vissa av föreningens medlemmar är intresserade av origami och både böcker i ämnet och färdiga papperskonstverk finns att hitta på flera ställen. Är du intresserad att lära dig är det bara att fråga!

Biblioteket

Vårat mangabibliotek innehåller ett par hundra mangor. De flesta är på svenska men de finns även ett bra utbud av mangor på engelska och japanska.  Det är fritt fram att sitta och läsa ur biblioteket för alla medlemmar då Nästet är öppet.

Medlemskiosken

Föreningen har en medlemskiosk på Nästet där medlemmar kan handla dricka, fika, godis och koppnudlar. Vill man köpa pins eller Örncon-tröjor så går det också att fixa fram.

Nästets bio och tv-hörnan

I en del av lokalen finns det en massa soffor och fåtöljer där man kan titta på anime och annan film. Där finns ett ljudsystem samt en tv-apparat för vardagligt tittande och när vi arrangerar riktiga filmkvällar åker projektorn igång och ger riktig biokänsla!

Myshörnan

Alldeles vid ingången bakom klädställningen och under trappan har vi vad vi kallar myshörnan. Helt enkelt en samling soffor, bord och fåtöljer där man kan sitta och läsa eller ta en fika. Hörnan är upplyst av en stor rund rislampa och omringad av vita buckliga naturstenväggar. Ett riktigt mysigt ställe.

Adress

Nytorgsgatan 17B