Då är det dags för ett lan igen!

Mot lanet och vidare! För De e Ba Lan!

Då var det dags igen för ett gammaldags lan! Vi i Mangaföreningen känner att det blev tråkigt att sitta hemma helt ensam och fastklistrad vid skärmen. Så nu ska vi träffas och sitta i samma rum fast klistrade till skärmarna! Så mjuka upp skjutfingret, bunkra upp på energidryck och panpizzor för nu är det dags igen för ”De E Ba Lan!”

När sker lanet?

Lanet äger rum på helgen efter Kristi himmelsfärdsdag dvs 25-27 Maj. Detta innebär TRE dagar av härligt nörderi! Så var redo för dörrarna öppnas klockan 16:00!

Vars kommer lanet att vara?

Lanet kommer att hålla till i Gnistan, Gullänget, Björnavägen 68 A, 891 42, Örnsköldsvik. Lokalen vi nyttjar är lånad via ABF och finns på andra våningen. Ingången är på baksidan och man går upp en trappa. Därefter går man runt trappgången och man hittar datorsalen.

Kommer det att kosta?

Ja lanet kommer att ha en inträdes avgift på 100kr. Vi kan i nuläget inte ta emot kontant men vi erbjuder Swish överföring och kort som alternativ. Vid användande av Swish tillkommer en administrativavgift på 2kr.

Det kommer även finnas en mindre kiosk med drycker samt förvarings möjligheter om du tar med dig eget.

Vilka spel?

Viktigaste frågan! Under lanet kommer utgå ifrån en liten lista med de spel vi har planerat. Denna lista kommer endast innehålla spel vi vet att många spelar eller är ett gratis spel. Då vissa av spelen på listan är av en större storlek uppmanas det att du som deltagare har spelen på din dator samt är uppdaterade till senaste versionen. Då slipper du och andra onödig väntetid. För vi ska ju spela på lanet!

För enkelhetens skull har vi förberett länkar till spelen så nedladdning av installations program och/eller launchers kan göras enkelt och snabbt innan lanet. Klicka bara på spel titeln för att gå till webbsidan.

Följande spel är förslagna:

• Unreal tournament. Du behöver ett EpicGames konto för detta spel.
  • 0 AD.
  • League of Legends. Server valet är EU West. Du behöver ett konto för League of Legends.
  • Unturned. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto. Klicka på länken för att registrera dig.
  • Terraria. Detta spel finns på Steam. Detta spel kostar 9.99€ (97.62 Sek enligt googles valuta omvandlare 2017-05-22)
  • Soldat!
  • Battle for Wesnoth.
  • Paladins. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto.
  • Team Fortress 2. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto.
  • Alien Swarm: Reactive Drop. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto.
  • Dungeon Defender 2. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto.
  • Dirty Bomb. Detta spel finns på Steam. För att använda steam behöver man ett Steam konto.
  • Heroes of the Storm. Detta spel behöver ett Blizzard konto samt desktop launchern. Klicka på länkarna för att få allt du behöver.

Jag har frågor som inte besvarades här!

Det är lugnt! Du kan enklast kontakta oss via epost på Styrelsen@mangaforeningen.se

Alternativt kan ni kontakta oss på ett av följande telefonnummer.

• Leo Wiklund – 076-810 53 48
  • Andreas Edvardsson – 076-102 43 78